W obecnej dobie większość ludzi przegląda strony internetowe z smartfonów, tablety odchodzą do lamusa. Ogólne rynek zdominowały smartfony.
Czy strona w wersji RWD jest nam potrzebna? A może nie?

W większości przypadków strony w wersji RWD są potrzebne. Jeśli nasza branża jest mało odwiedzana przez użytkowników mobilnych, np. firmy świadczące usługi dla sektora Państwowego – różne instytucje: urzędy, szkoły, szpitale.

Sektor ten jest specyficzny – zainteresowanie usługami a tym samym odświeżalność strony www mamy w godzinach 8:00 do 15:30 – przeważnie są to osobyz tego sektara – przeglądają strony będąc w pracy i zazwyczaj z komputerów, więc tu odwiedzalność z urządzeń mobilnych jest w granicach 20% więc wyładowywało by się, że nei ma potrzeby tworzyć strony w wersji RWD, nic bardziej mylnego! Należy naszą stronę dostosować do urządzeń mobilnych choćby z takiej przyczyny, ze Google w wynikach wyszukiwania wyżej promuje strony posiadające wersję RWD.

Jeśli zamierzamy stworzyć stronę dla klienta w wieku 25 – 45 lat, gdzie w większości sa to ludzie pracujący zabigani i ten właśnie klient ogląda strony z urządzeń mobilnych w większym stopniu. Tutaj zalecamy przeprowadzić analizę, jeśli modyfikujemy starą stronę to wystarczy zajrzeć do Google analitics gdzie mamy informacje o tym jaki jest procent odświeżalności z urządzeń mobilnych.

W przypadku gdy mamy urządzenia mobilne ponad 50% to zalecamy skupić się na poprawności strony w urządzeniach mobilnych a w drugim stopniu strona w wersji desktop


Przykłady stron RWD